Wednesday, June 27, 2012

bGL oh bgL

semalam. seharian saya ke hulu, kehilir cari bengkel kete. bengkel kete memang banyak kat tengganu ni. tapiii..mane nak cari yg betul-2 boleh buat & jujur. so terpaksa la survey 2-3 tempat.. hasilnya: tidak meberansangkan. just tahu ape mslh kete tu je. dalam kepenatan ke sana kemari tu, terdetik di hati, nape la aku di takdirkan cari rezeki di terengganu? sorang-sorang lak tu. susah kot nak survive sorang-sorang kat sini. ntah ke berapa ribu kali aku merungut ayat tu. sampai sekarang pun belum ada jawapan yg tepat. seminit kemudian merungut lagi. ish, kalau dulu beli kete baru terus kan senang, tak payah sibuk2 cari bengkel, xde la kene tipu bagai. sepuloh menet pastu aku sedar. kau tu fairuz bukannya boleh hidup senang sangat. kena belajar hidup susah jugak. baru tahu menghargai. ade kete kelisa tu pun dah kena bersyukur, ke hulu ke hilir ngan kete tu. lagi satu bile dah jadi camni, baru aku tahu sikit sebanyak pasal kete. kalo nk harap aku cari info sendiri ke, bace majalah kete ke, jgn harap la kan. aku rela baca sinchan 10x dari baca majalah kete. so kesimpulan dari cerita, jgn cepat merungut, jgn cepat putus asa, & things happened for reasons. & life is full of surprise. maybe kalo pakai kete baru pun, hari ni okey, besok rosak, sape tahu kan? 




somehow your words can comfort me 

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews