Thursday, January 19, 2012

mandi tak basah? nonsense!

hectic day. seriously. driving alone all the way from KT to Besut, then back to KT. ya tuhan. sangat memenatkan. but thank god, i manage to reach home safely even though the speed was up to 120km/j.  actually there were two accidents all my way back (agak mengerikan) , which make me slow down.. but then after few sec back to normal speed ( tak penah nk insap).. 

penah tak korang rase.. perasaan yg tak rasa apa2?? (macam mana tu?) ala, mcm orang cakap, mandi tak basah, makan tak kenyang tido tak lena..tp tu simptom org angau. aku tak de la angau. tapi macam ada satu rasa, di awangan gitu. macam tak boleh nk rasa nikmat bila buat sumthing. tu yang aku rasa sekarang. badan letih, tp tak penat (macam mana tu) sbb tu aku drive mcm orang gila. tak la gila sgt. cuma laju skit ja. lost in space. macam tak rasa kalau kete tu melayang pun. 

patut la, setengah orang kalau stress makin gemuk. sbb bila makan tak terasa macam makan, so boleh makan bila2 masa. perut dh kenyang, tp minda still boleh terima. mana tak gemuk. ish3 (bahaya nih). 

kalo part tido tak lena tu, tipu la kan kalo aku cakap tido tak lena. bedengkur lebih dari ular sawa baru telan sekor kambing. cuma, dah dua minggu, aku asyik mimpi 'sesuatu' yang sama. sesuatu yang aku sentiasa pikir disiang hari. wpun aku cuba tuk tak pikir, tp malam msti mimpi.which mean, aku tak betul2 tak pikir. even aku try to ignore, tp its still there. 

last part, mandi tak basah tu memang tipu la. aku siap terketar2 lagi. kalo tak basah, takkan rase sejuk kot.

dari tiga simptom angau tu, aku mengalami dua daripadanya. tapi yg pasti, aku tak angau pun. mungkin lepas apa yg jadik, influence orang sekeliling, membuatkan aku tak berenti berfikir. ikut kehendak hati, terus mengharap, atau ikut apa yg ba & mama harapkan. adus, sgt susah nk buat sesuatu yang kita tak bersedia. 

yang pastinya, aku kena sentiasa berdoa. doa dan tawakal. sesungguhnya, semenjak dua menjak ni aku banyak belajar erti tawakal & redha apa yg telah ditetapkan untuk aku. sebab aku yakin ALLAH akan bg yang terbaik utk aku. 

utk apa rindu ini, jika sayapnya tidak bisa terbang jauh

4 comments:

Total Pageviews