Monday, January 9, 2012

kopi & tak mengantuk

hai semua.rase hepy & teruja tibe2. okey.ekcely saya baru pas minum kopi..kes semangat nak habiskan soalan exam, minum kopi la kononnya. sekali effect dia, mak aih..sepincing pun x bleh nak lelap. amek ko. buat la 5 set soalan malam ni ye. hahaha..
.
.
.
hari ni dgr cerita dari sorang sahabat (sahabat ke? haha) ..actually cerita dia panjang kononnya sebahagian dari pengalaman hidup dia yg kononya dah lengkap dari A-X(tinggal Y & Z je belum). salah satu cerita dia, pasal kawan2 sekolah die,  saya agak kagum sebab dia igt kawan2 sekolah rendah dia..siap boleh tahu perkembangan kwn2 dia..yg sorang dok kat Ireland, yg jadi cikgu, yg keje kat wisma & mcm2 lagi la...okey, seingat saya dalam kelas dulu, kedudukan meja pesen duduk 6 orang satu kumpulan. tapi x de sorang pun yg saya igt nama kawan2 sy tu..rupa apatah lagi, mcm hilang igtan terus..hahaha..teruk kan memory zaman sekolah rendah saya. (oh rupanya saya sgt la pendiam & pemalu dulu)...tapi blh diterima la kan, sebab sekolah rendah dah lame tinggal kan (mcm la ko skolah tu 20 tahun lepas)..tapi kalo tanya kawan sekolah menengah pun ramai yg saya dh lupa nama diorang..harapkan ada pesbuk je sekarang ni..kalo x de pesbuk,  rase ade la 2-3 ketul je yg saya igt..hahaha.. pekembangan kwn2 pun tahu dari fb je, tu pun kalo diorang aktif update status. kalau nk harapkan contact ke, jumpe ke, memang tak la..tapi setahu aku ramai kawan2 aku yg jadi cikgu.. glemer jugak ye keje cikgu ni..
.
.
.
kesimpulan yang boleh saya buat dari cerita kwn saya tu
.
hidup kena ceria2..tak boleh sedih2 (ye ke?)
haha..walau setakat/serendah mana tahap education seseorang tu, x semestinya dia seorang yang tidak berjaya. setiap orang berjaya dengan caranya sendiri. setiap orang telah ditetapkan takdir & rezeki  bergantung kepada usaha masing2..
tibe2 rase kecik sangat jika nk dibandingkan dengan orang yg kaya dengan pengalaman hidup ni (konon).. hahaha.
.
.
.
sebenarnya apa yg aku merepek ni? apa motip ni? ntah. effect kafein la ni. okey. sambung wat soalan exam.
.
bye



tawar hati. mungkin kah ada sinar lagi??

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews