Friday, March 16, 2012

jgn merungut.okey!

situasi 1

kwn sy (A) : susah la, sejak2 kawen ni, susah sgt dapat balik kampung sendiri. kalau balik pun sehari dua je.
saya : sabar la, plan la cuti ngan husband ye..
(dalam hati: tak payah la nk merungut sangat,k.. jarang balik kampung pun still ade husband nak teman. aku ni, dah le x de family kat sini, sedara mara pun x de...alahai..)

situasi 2

kawan saya (B) : aku dh apply tukar ke semenanjung, tapi x dapat2 lagi..belum rezeki agaknya..tp dgn perut yg memboyot ni, husband kat semenanjung, culture org sarawak yg berbeza dgn kite..huwaaa..
saye : sabar la..ade rezeki nanti dapat la tukar sini..
(dalam hati: errkkk..bersyukur sangat..rupanya ada org yg lebih suffer dari aku..)

so moral of the story: jgn merungut dgn dugaan yg tuhan bagi..ada org lain yg diuji dgn lebih teruk lagi.

mood::bercakap dgn dinding.

wahai hati yg remuk, bilakah mungkin kan sembuh??


No comments:

Post a Comment

Total Pageviews