Saturday, October 15, 2011

politeknik seberang prai

lecturer politeknik memang bengong!
entry ni memang khas nk mengkritik pensyarah politeknik, especially politeknik seberang prai. memang la pembelajaran IPT sekarang berpusatkan pelajar (SCL) or OBE..tp tengok la dulu student hampa tu mai dari cerok mana. result SPM tu cukup2 makan ja..pastu nak suruh depa belajaq sendiri. sengal tol la. ape kaitan dgn aku? hah, adik aku ni, tiap2 minggu mintak tolong aku buat assignment tuk dia. aku ni lecturer jugak. aku pun bengang kalau anak murid aku suruh org lain tolong wat assignment. tp kesian jugak bila dia dok merayu-rayu camtu. aku pulak kena dok study subjek dia pastu terang kat dia balik, pastu guide dia wat asingment. so kesimpulannya, baik aku saja yang jadi lecturer dia. aku ni yg bengap bab ekonomi ni, tiba2 saja jd cerdik. siap boleh explain lagi apa tu polisi fiskal. pah tu lecturer dia dok goyang kaki. masuk kelas bagi asignment, pastu blah. next kelas, kutip asingment tu pastu kritik, marah budak2 buat x ikut prospek yang dia nak. bengong punya lecturer. anak murid hg tu dah la x berapa nk bijak, kena la ajaq ikut cara yg betoi. memang la nak SCL la segala bagai, tp biaq kena konsep. tu la,  p kursus SCL, bukannya nk fokus, mesti tidoq time kursus, pastu mentekedarah ja tau, mentang2 la kusus SCL slalu wat kat hotel. 

3 comments:

  1. kesian cik fairuz....keje nak snang mcm tu lah jd...

    ReplyDelete
  2. eh, ade org bace entry ni..hahaha..rase nk demam semula je..

    ReplyDelete
  3. hahaha..sabar2 cik fairuz....cik fairuz dah alang2 bt assigment tu apply lah masuk kat situ gak tambah sijil diploma ...

    ReplyDelete

Total Pageviews